• 24 September 2022

Jak przetrwać przesilenie wiosenne?

Z pojęciem przesilenia wiosennego mamy do czynienia w momencie długotrwałego przemęczenia. Zwykle objawy tego stanu ducha i psychiki pojawiają się w momencie, kiedy kończy się zima i oczekujemy nadejścia wiosny- czasu utożsamianego z radością.

Często czekamy na ogromny zastrzyk energii, który zmotywuje nas do wytężonego działania, a zamiast niego, przychodzi zmęczenie, rozkojarzenie i frustracja. I właśnie wówczas mamy do czynienia z tzw. przesileniem wiosennym.

Co prowadzi do przesilenia organizmu?

Zwykle do osłabienia organizmu prowadzą takie czynniki jak stres, zmęczenie i negatywne emocji. Często wymienianym sprawcą takiego stanu są też niedobory witamin. Okres zimowy niestety nie obfituje w dużą ilość świeżych owoców i warzyw, stąd łatwiej o niedobory witamin. Nie pomagają też krótkie dni, które potęgują uczucie przygnębienia, rozkojarzenia.

Jak przetrwać przesilenie wiosenne?

Jak sobie radzić z przesileniem wiosennym?

Na szczęście sposobów na poprawę samopoczucia jest wiele, Doskonale wpływa więcej ruchu, dlatego w tym czasie, tak ważne jest uprawianie regularnie sportu. Tu nawet zajęcia jogi się sprawdzą, bo najważniejsze jest to, by zrobić coś dla siebie. Doskonałym terapeutą jest też słońce. Więcej ruchu niż zwykle powoduje, że w organizmie wydzielają się hormony szczęścia, podobnie, kiedy wychodzimy na słońce, tak więc kiedy tylko możemy, a pogoda dopisuje, wychodźmy pogrzać się w pierwszych promieniach wiosennego słońca. Posiłki obfite w warzywa i owoce dostarczą tak potrzebnych organizmowi witamin i uzupełnią ich niedobory. Często to właśnie niedobory witamin są głównym sprawcą obniżonej energii i złego humoru. A do tego pozytywne nastawienia, bo w końcu zimna też kiedyś się kończy.